בדיקת שוכר לפי תעודת זהות ועוד נקודות חשובות לבעלי דירות

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

בדיקת שוכר לפי תעודת זהות

תוכן עניינים

המון בעלי דירות מעוניינים להשכיר את הנכסים שלהם על מנת ליצור לעצמם הכנסה נוספת. אמנם מדובר באפשרות ליצור הכנסה לא רעה בכלל, אך יחד עם זאת חשוב לעשות זאת נכון, על מנת למנוע מצבים שונים שבהם ייגרם נזק לדירה, או שתפסידו כספים שמגיעים לכם. 

אחד הדברים החשובים ביותר לעשות לפני השכרת דירה היא בדיקת שוכר לפי תעודת זהות, על מנת לוודא שאנחנו לא מכניסים צרות לבית. 

בדיקת שוכר לפי תעודת זהות

כאשר אתם מעוניינים להשכיר למישהו את הדירה, מומלץ לבצע הליך של בדיקת שוכר לפי תעודת זהות. בהליך הזה, אנחנו יכולים לוודא את מצבו הכלכלי, לוודא שהוא לא פושט רגל, לבדוק שאין לו חשבונות בנק מוגבלים ושאין לו תיקים נגד משכירי דירה אחרים בבתי המשפט. 

במידה ובדיקת השוכר לפי תעודת זהות גילתה שהוא מוגדר כפושט רגל, יכול להיות שאין לו בכלל את היכולת הכלכלית לשלם לנו את דמי השכירות על הדירה. 

בנוסף, ייתכן מאוד שגם אם נגיש נגדו תביעה בבית המשפט, נמצא את עצמנו בסופו של תור ארוך של אנשים נוספים להם הוא חייב כספים, בזמן שהוא מוגן בזכות פשיטת הרגל שלו. 

ניתן לבצע בדיקת שוכר לפי תעודת זהות גם בבנק ישראל, כדי לוודא שאין לשוכר הפוטנציאלי חשבונות מוגבלים חמורים. ישנה גם בדיקה כזאת שתגלה לנו אם יש כנגדו תביעות אחרות בבתי המשפט. 

כאמור, בדיקת שוכר לפי תעודת זהות היא בדיקה קריטית לפני שחותמים על חוזה. אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר על מנת לקבל סיוע בכל הבדיקות החשובות האלה. 

סעיפים חשובים בחוזה השכירות

לאחר שמצאתם את השוכר המתאים, וערכתם לו את הבדיקות המתאימות, חשוב לזכור לערוך חוזה שכירות שדואג לאינטרסים שלכם. בעלי דירה רבים מוצאים כל מיני חוזים סטנדרטיים באינטרנט או בחנויות הספרים, אבל האמת היא שבמקרים רבים, החוזים האלה עלולים לפגוע בכם. 

הנה דוגמאות לשלושה סעיפים שכדאי לכל משכיר דירה להוסיף בחוזה, על מנת לשמור על הנכס ועל הכספים שלו:

איסור על שכירות משנה

שכירות משנה, או בשמה המוכר יותר, סאבלט, היא מצב שבו השוכר שלנו מכניס דייר אחר במקומו, בדרך כלל לתקופה מוגבלת. שכירות משנה עלולה להעמיד אותנו במצב בעייתי שבו למרות שערכנו לדייר שלנו בדיקות נאותות מקיפות, פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם דייר אחר שאנחנו בכלל לא מכירים. 

זה עלול לגרום לתסבוכת משפטית ולסחבת ממומשכת שתפגע בהכנסות שלהם וביכולת שלכם ליהנות מהכנסה נוספת מהדירה המושכרת. 

הגדרת פיצוי מוסכם

אני ממליץ לבעלי דירה להוסיף לחוזה השכירות סעיף שקובע פיצוי מוסכם קבוע במקרים של הפרות חוזה חמורות. זאת, בנוסף לכל הכספים האחרים שניתן לדרוש ממנו בעקבות הפרת ההסכם. מדובר על מקרים קיצוניים של הפרות חוזה יסודיות, כגון אי פינוי של הנכס בזמן שנקבע מראש. 

הגדרת הפעולות של יום סיום הסכם השכירות

חשוב להגדיר שביום סיום הסכם השכירות, יש לוודא כי אין לשוכר חובות או התחייבויות שונות כלפינו, בעלי הדירה, או כלפי גורמים אחרים כגון הרשויות. רק לאחר שווידאנו זאת, נחזיר לו את הבטוחות והערבויות שהוא נתן לנו עם החתימה על החוזה. 

סיכום

בשורה התחתונה, עבור רובנו, דירה היא הנכס היקר ביותר שבו אנחנו מחזיקים. הכנסת שוכר לדירה יכולה לייצר לנו הכנסה נוספת נאה, אך יש בכך סיכונים. 

על ידי בדיקת שוכר לפי תעודת זהות, ועל ידי ניסוח חוזה ראוי שדואג לאינטרסים שלכם, אתם יכולים לצמצם את הסכנות ולהגדיל את השקט הנפשי שלכם. 

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולהתייעץ בכל הנוגע להשכרת הדירה שלכם, עריכת חוזה שכירות מתאים וראוי, ומציאת השוכרים המתאימים לכם. 

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×