הטיפ הזה יכול לשמור על הבית שלכם במקרה מוות

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

תוכן עניינים

צוואה שנערכה בצורה לא נכונה, עלולה בין השאר להוביל למקרה שבו האלמן או האלמנה ימצאו את עצמם מתמודדים גם עם האבל הגדול, גם עם הליכים משפטיים קשים ובסופם הם עלולים למצוא את עצמם בלי מקום מגורים.

זו סיטואציה לא פשוטה בכלל. ההתמודדות עם האבל הכבד יחד עם מאבקי הירושה והמאבק על מקום המגורים עלולה להתיש כל אחד, ולהביא למצב שבו בגילאים מבוגרים יחסית יש צורך למצוא מקום מגורים חדש.

לא מדובר בתרחיש דימיוני, אלא מקרה שעלול לקרות לכל אחד ואחת שלא נערכו אליו מראש. למזלנו – כל אחד יכול להיערך אליו מראש ולמנוע אותו.

המצב הזה עלול להתרחש כאשר בני זוג מכינים צוואה ובה הם מורישים את הדירה לכמה יורשים, כמו הילדים שלהם או גורמים אחרים. 

במקרה כזה, ייתכן ואחד היורשים ידרוש את החלק שלו בירושה באופן מיידי. במקרה כזה, הוא דורש את חלקו בדירה שבה מתגוררים האלמן או האלמנה הטריים והדואבים.

במידה ויש לאלמן או לאלמנה מספיק כסף כדי לרכוש את החלק של היורש, ניתן לסיים את הסאגה המבישה הזאת על ידי רכישת החלק שלו. עם זאת, במידה ואין להם את הכסף לשלם על כך – הם בבעיה קשה. אותו יורש רשאי לפנות לבית המשפט במטרה למכור את הדירה ולהרוויח את חלקו בירושה.

במקרים רבים, הדירה מועברת לכונס נכסים שמוכר אותה לכל המרבה במחיר. 

מדובר במצב קשה מאוד, שבו אדם שרק התאלמן זה עתה עלול למצוא את עצמו במאבקים משפטיים קשים שעשויים להסתיים במכירת הדירה בה הוא גר. 

למזלנו, אפשר למנוע את המצב הזה מראש על ידי עריכת צוואה בצורה נכונה. כל שעליכם לעשות כדי למנוע את המצב הזה הוא לציין בעת הכנת הצוואה כי בן הזוג הנותר יהיה רשאי להמשיך ולגור בה במשך כל ימי חייו.

חשוב לדעת כי ניתן לציין זאת גם אם בן הזוג או בת הזוג הנותרים אינם יורשים את הדירה! למעשה, ניתן להעניק את הזכות להתגורר בה גם אם היא אינה שייכת לאלמן או לאלמנה בפועל. 

לקבלת מידע נוסף, סיוע וליווי משפטי בכל ענייני הגיל השלישי, ירושות וצוואות, צרו קשר עם צחי קלמנוביץ' – משרד עורכי-דין.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

תפריט נגישות

×