הכנת צוואה בעדים ועם חוות דעת רפואית: הדרך שלכם למנוע סכסוכים

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

צוואה בעדים

תוכן עניינים

כעורך דין שעוסק בתחום הצוואות, יוצא לי לראות לא מעט גורמים שמתנגדים לקיום הצוואה כפי שהיא כתובה. 

ברוב המקרים, הגורמים שמתנגדים לצוואה מעלים את אחת משתי טענות נפוצות שעוסקות בתנאי עריכת הצוואה.

בדרך כלל, הטענה הראשונה היא שעורך הצוואה לא היה כשיר בזמן שהוא ערך אותה. לדבריהם, הצוואה אינה רלוונטית בשל מצב המוריש בעת שערך את הצוואה. הם טוענים בדרך כלל כי הוא לא היה כשיר לערוך צוואה, ולכן אין להסתמך עליה.

רבים טוענים גם כי על עורך הצוואה הופעל לחץ, או שמישהו ניסה להשפיע עליו כדי לקבל זכויות גדולות יותר מאשר היורשים האחרים.

מעבר לעוגמת נפש הרבה בקרב היורשים, הם עלולים לאבד את הזכויות שלהם בירושה בשל טענות כאלה ואחרות.

צוואה בעדים – הדרך להגן על הרצון שלך

ישנה דרך למנוע את הטענות האלה ולהגן על היורשים. עכשיו תוכלו להבטיח כי גם אחרי לכתכם הצוואה שהותרתם תכובד כלשונה ולא יהיו ריבים מיותרים בין הילדים או בין גורמים אחרים.

עו"ד צחי קלמנוביץ', מומחה לדיני הגיל השלישי, צוואות וירושות, מציע 3 טיפים חשובים מאוד לכל מי שעורך צוואה. הטיפים האלה יסייעו לכם להתמודד עם טענות של חוסר כשירות או של הפעלת לחץ על עורך הצוואה:

  1. ערכו חוות דעת רפואית בסמוך לכתיבת הצוואה. על ידי כך, תבטיחו שיהיה ברור לכל הצדדים כי הצוואה נערכה בזמן שאתם צלולים בדעתכם וכשירים לערוך צוואה. 
  2. אל תערכו את הצוואה כשאתם לבד, אלא ערכו צוואה בעדים. בדרך זו יהיה מי שיעיד שהצוואה המדוברת אכן משקפת את הרצונות שלכם לאחר מותכם.
  3. אל תתנו ליורשים שלכם להיות מעורבים בשום דרך בהכנת הצוואה. אל תתנו להם להיות משקיפים או צופים בזמן עריכת הצוואה, ועדיף שהם לא יסיעו אתכם למשרד עורכי הדין בו אתם מבצעים זאת. כך אתם מצמצמים מאוד את הסיכוי שמישהו בעתיד יטען כי אחד היורשים השפיע עליכם והטה את הצוואה לטובתו. 

שלושת הטיפים האלה יוכלו לסייע לכם להגן על הזכויות של היורשים שלכם ולמנוע מאבקי ירושה מיותרים. המאבקים האלה עלולים לגרום לפירוד של האחים ולמשחקי כוח מלוכלכים שהורסים משפחות. 

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

תפריט נגישות

×