איך מגישים בקשה לצו ירושה, ומה ההבדל בין צו ירושה לבין צו קיום צוואה?

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

הוצאת צו ירושה

תוכן עניינים

הדרך שלכם לקבל את הירושה המגיעה לכם עשויה לעבור בצו ירושה. אך לפני שנבין כיצד להגיש בקצה לצו ירושה ומתי צריך אותה – כדאי להבין מה ההבדל בין זה לבין צו קיום צוואה.

עו"ד צחי קלמנוביץ', מומחה לירושות, לצוואות ולשמירה על זכויות הגיל השלישי, מדגיש כי ההבדל בין שני הצווים, צו ירושה וצו קיום צוואה, תלוי במה שהמנוח הותיר אחריו. במידה וטרם לכתו ערך המנוח צוואה – יהיה עליכם להגיש בקשה לקיום צוואה.

מצד שני, אם הוא לא הותיר צוואה מסודרת, תידרשו להגיש בקשה לקיום ירושה על מנת ליהנות מהנכסים, מהרכוש, מהכספים ומהזכויות שמגיעים לכם.

בקשה לצו ירושה – כך תעשו זאת נכון:

את הבקשה לצו ירושה ניתן להגיש בשני אופנים – באופן ידני במשרדי רשם הירושות, או בצורה מקוונת באונליין, באתר האינטרנט של הרשם.

כדי לעשות זאת, יהיה עליכם להכין כמה מסמכים מראש:

א. טופס בקשה לצו ירושה, בו יהיה עליכם למלא את פרטי המוריש ואת פרטי היורשים. בניגוד לנהלים בעבר, כיום כבר אין צורך באימות חתימה אצל עורך דין על מנת להגיש את הבקשה טופס הבקשה.

ב. תעודת פטירה של המוריש.

ג. אישור על הודעה לשאר היורשים. בין אם אתם בוחרים להודיע באמצעות דואר רשום לשאר היורשים על הכוונה שלכם להגיש בקשה לצו ירושה או שאתם מעוניינים להודיע להם באופן אישי – תהיו חייבים להמציא אישור על ההודעה.

כמה עולה אגרת צו ירושה

מעבר למסמכים שפורטו למעלה, יהיה עליכם לשלם כמה אגרות על מנת שרשם הירושות יטפל בבקשה שלכם לצו ירושה.

יהיה עליכם לשלם שתי אגרות. הראשונה היא אגרת הבקשה עצמה, שעולה כ-505 שקלים. במידה ותבחרו להגיש את הבקשה באונליין באתר רשם הירושות, תהיו זכאים להנחה של 76 שקלים.

בנוסף לאגרה הזאת, יהיה עליכם לשלם אגרת פרסום בגובה של 130 שקלים. האגרה הזאת נועדה כדי לכסות את עלויות הפרסום של הבקשה שלכם.

בכל פעם שמתקבלת בקשה לצו ירושה, על רשם הירושות לפרסם את פרטי הבקשה הספציפית בעיתונים. אגרת הפרסום נועדה לכסות את עלות הפרסום בכלי התקשורת.

לאחר הגשת הבקשה בצירוף כל המסמכים והאגרות המתאימים, תקבלו אישור על כך שהבקשה שלכם בטיפול של רשם הירושות.

משך הטיפול בבקשות כאלה עומד בדרך כלל על מספר חודשים. בכל מקרה, אל תצפו שהטיפול בבקשה בצו הירושה שלכם יסתיים בתוך פחות מ-45 ימים.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×