מינוי אפוטרופוס לחולה דמנציה: כל הצעדים והעלויות

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

מינוי אפוטרופוס לחולה דמנציה

תוכן עניינים

כעורך דין לגיל השלישי, אני נתקל הרבה פעמים במצבים רפואיים ומשפטיים שאף אחד לא אוהב לדבר עליהם, ועבורי הם כבר חלק מהחיים. אחד המצבים האלה הוא דמנציה, אחת ממחלות הזיקנה הקשות שיש.

חולה דמנציה מתקשה להבין את המציאות ואת הסובב אותו, ולכן אינו מסוגל לקבל החלטות נכונות עבורו. בשל כך, אנו חייבים לפעול למנות אפוטרופוס לחולה דמנציה.

במאמר הזה אסביר מה הצעדים הדרושים כדי להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לחולה דמנציה, ומה הצעדים שיש לבצע לאחר קבלת הבקשה.

יחד עם זאת, למרות שעל פניו זה נראה הליך קל ופשוט, הבירוקרטיה הישראלית מלמדת אותנו שלא כך הדבר. לכן, אני ממליץ לכל אדם שמתמודד במצב כזה, לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני הגיל השלישי, מינוי אפוטרופוס, ירושות וצוואות.

ליווי של עורך דין לגיל השלישי יסייע לכם לעבור את כל המשוכות הבירוקרטיות, ובעיקר יעניק לכם ביטחון והגנה שאתם עושים את הצעד הנכון עבור החולה, עבור שמירה על הזכויות, הנכסים וההון שהוא צבר במהלך חייו.

איך ממנים אפוטרופוס לחולה דמנציה?

כדי למנות אפוטרופוס לאדם שאינו צלול, יש להגיש בבית המשפט לענייני משפחה בקשה למינוי אפוטרופוס.

על פי רוב, מי שמגיש את הבקשה הזאת אלה בני משפחתו הגרעינית של החולה: בניו, בנותיו או זוגתו. חשוב מאוד לצרף לבקשה למינוי אפוטרופוס את ההסכמה שלהם למינוי.

כמו כן, חובה להוסיף תצהיר מאומת על ידי עורך דין, כזה שתומך בעובדות בקשת המינוי. מסמכים נוספים שיש לצרף לבקשה הם מסמכים רפואיים שמאשרים את מצבו הרפואי של חולה הדמנציה.

בנוסף, ייתכן כי תידרשו לצרף לבקשה גם תצהיר של עובד סוציאלי בנוגע למצבו של הקשיש החולה.

כאשר המסמכים מוכנים, עליכם לפנות למזכירות בית המשפט לענייני משפחה בתחום מגוריו של החולה, ולהגיש שם את הבקשה.

הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לחולה דמנציה כרוכה בתשלום אגרה בגובה של 480 שקלים.

חשוב לדעת כי גם לאחר קבלת הבקשה על ידי בית המשפט, המהלכים הבירוקרטיים אינם מסתיימים. למעשה, לאחר קבלת הבקשה למינוי אפוטרופוס, תהיו מחויבים לרשום הערת אזהרה על הנכסים שלו בטאבו.

כמו כן, תצטרכו לפתוח לו חשבון בנק מיוחד ולהגיש בכל שנה לאפוטרופוס הכללי דוחות פיננסיים מדוייקים.

במידה ואתם עומדים בפני הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לחולה דמנציה, אני מזמין אתכם לפנות למשרדי כדי לקבל ייעוץ וליווי של עורך דין ירושות וצוואות שמתמחה בדיני הגיל השלישי.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×