ייפוי כוח מתמשך רפואי, לענייני רכוש ולעניינים אישיים: כל מה שחייבים לדעת

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

ייפוי כוח מתמשך רפואי

תוכן עניינים

ייפוי כוח מתמשך יכול לכלול הוראות בנוגע לענייני רכוש, עניינים רפואיים ועניינים אישיים. ניתן לקבוע הוראות לכל התחומים הללו או רק לחלקם.

בין אם מדובר על ייפוי כוח מתמשך רפואי, על ייפוי כוח לענייני רכוש או לעניינים אחרים, חשוב להכיר את היכולות ואת האפשרויות של הכלי המשפטי החדש יחסית הזה, שנועד לאפשר לכל אחד לקבוע את עתידו בהתאם לצרכיו ולרצונותיו.

אילו הוראות ניתן לקבוע למעשה?

ייפוי כוח מתמשך לענייני רכוש

כאן מדובר על פעולות הנוגעות לכסף ולרכוש שלנו.

הדוגמא הנפוצה ביותר היא כמובן ניהול חשבונות הבנק שלנו. ניתן לקבוע חופש פעולה מוחלט למיופה הכוח, וניתן גם להגביל אותו למשל בתקרת משיכת כספים או שכל משיכה תעשה כנגד אסמכתא ותדווח לאדם מיודע.

ניתן גם לקבוע שכר טרחה למיופה הכוח שמטפל בנו.

לתת הוראות בדבר אופן השקעת הכספים שלנו או הנכסים, למשל להורות על השכרת דירה שבבעלותנו, ובאילו תנאים.

ייפוי כוח מתמשך לעניינים אישיים

במסגרת הוראות אלה נוכל לתכנן איך תראה שגרת יומנו.

הנקודה החשובה ביותר היא כמובן מקום מגורינו. במסגרת הסוג הזה של ייפוי כוח מתמשך, נוכל לבחור האם נרצה להישאר בביתנו או לעבור למוסד מתאים כמו בית דיור מוגן.

בנוסף, הכלי המשפטי היעיל הזה מאפשר לנו לבחור את רופאים מטפלים וכמו כן את התדירות של בדיקות רפואיות מסוימות.

במסגרת ייפוי הכוח הזה, נוכל להורות על סוג הביגוד שנלבש והמזון שנאכל. לשם הדוגמא, כל אדם יוכל לקבוע במסגרת ההליך הזה אם הוא מעוניין במזון כשר, טבעוני או כל בחירה אחרת שמתאימה לאורח החיים שלו.

וכמובן שנוכל לתכנן גם את הפנאי שלנו. עניין זה מתחיל בהוראות טיפוח לפיהן ייקחו את הממנה למספרה אחת לזמן שייקבע או לעיסוי או הוראה לפיה ייקחו את הממנה לטייל או לחוף הים.

כל אדם יכול לתכנן את שגרת יומו שתהיה מעניינת ושתקבע לפי צרכיו ולפי כל מה שיסב לו אושר. למעשה, הכלי המשפטי העוצמתי הזה מאפשר לכל אחד מאיתנו לקבוע כיצד יראה העתיד גם מבחינה של דברים שאנחנו אוהבים יותר או דברים שאנחנו מעדיפים להימנע מהם.

ייפוי כוח מתמשך רפואי

במסגרת הנחיות אלה נוכל להסמיך את מיופה הכוח לתת בשמנו הסכמה לבדיקות וטיפולים רפואיים. ניתן להחליט כי מיופה הכוח יהיה רשאי לקבל הסכמה בכל עניין רפואי או בעניינים רפואיים מסוימים.

יש לשים לב כי לשם הסמכות מסוימות הנוגעות לאשפוז פסיכיאטרי יש לקבל בנוסף טופס הסכמה מיוחד חתום על-ידי פסיכיאטר. כמו-כן, הוראות לפי חוק חולה הנוטה למות מוחרגות מייפוי הכוח המתמשך, ולשם קביעתם יש לערוך ייפוי כוח מיוחד ונפרד של משרד הבריאות.

למידע נוסף על ייפוי כוח מתמשך רפואי, ייפוי כוח לעניינים כלכליים או אישיים, צרו קשר עם צחי קלמנוביץ' – משרד עורכי-דין. כמו כן, ניתן למצוא עוד מידע רב בערוץ היוטיוב שלנו.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×