חוזה דיור מוגן: כל מה שצריך לדעת לפני שחותמים

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

חוזה דיור מוגן

תוכן עניינים

הרבה אנשים שמחפשים דיור מוגן להורים שלהם מופתעים מהסכומים הגבוהים של המקומות האלה. המאמר הזה של עורך דין דיור מוגן צחי קלמנוביץ' יעשה לכם סדר בראש ויסביר את כל האפשרויות וכל הדברים שאתם צריכים לבדוק לפני שאתם חותמים על חוזה דיור מוגן.

למחירים של דיור מוגן יש מספר רכיבים שמשפיעים על התשלום החודשי ועל הסכומים שתידרשו להפקיד בטרם הכניסה למקום. 

חוזה דיור מוגן: מסלולי המימון

פיקדון גבוה ודמי שכירות נמוכים

במסלול הזה, תיאלצו להפקיד פיקדון גבוה יחסית. יחד עם זאת, הפיקדון הגבוה יאפשר לכם לשלם דמי שכירות נמוכים באופן יחסי.

במידה ובחרתם במסלול הזה, חשוב מאוד לבדוק מהו שיעור השחיקה של הפיקדון, ומהו הסכום שאתם צפויים לקבל חזרה בתום המגורים במקום. 

דיור מוגן ללא פיקדון

המסלול הזה יאפשר לכם להירשם לדיור מוגן ללא פיקדון כלל. יחד עם זאת, השכירות החודשית תהיה גבוהה מאוד. 

פיקדון נמוך

המסלול הזה מהווה למעשה מסלול ביניים, שבו מצד אחד תפקידו פיקדון שאינו גבוה – אך הוא צפוי להישחק לחלוטין בתוך תקופת זמן מסויימת. 

גם כאן, חשוב לבדוק את היטב את שחיקת הפיקדון, כדי למנוע הפתעות לא נעימות בעתיד. 

תקופת ניסיון

מעבר לדיור מוגן זו החלטה גדולה גם מהפן הכלכלי וגם מהפן האישי. האם אבא או אמא יסתדרו במקום? אולי הם יעדיפו מקום אחר?

החוק בישראל מאפשר תקופת ניסיון בדיור מוגן. במהלך התקופה הזאת, ההורים יוכלו לבדוק אם המקום המתאים להם, השכנים נאים בעיניהם והם שמחים לגור שם. 

תקופת הניסיון המינימלית על פי החוק היא שלושה חודשים. יחד עם זאת, ניתן להאריך אותה לשנה שלמה. נצלו את התקופה הזאת כדי לוודא שהמקום מתאים להורים שלכם.

במידה ונראה כי המקום אינו מתאים להם, ניתן לנצל את תקופת הניסיון ולעזוב למקום אחר. 

קבלת בטוחות על הפיקדון

הפיקדון שיש להפקיד בטרם כניסה לדיור מוגן יכול להגיע לסכום של מיליוני שקלים. אין להקל ראש בסכומים כאלה, ולכן חשוב מאוד לבדוק היטב את הבטוחות שתקבלו עבור הפיקדון הזה. 

מדינת ישראל הגדירה שורה של בטוחות לעניין הזה, ובהן בין השאר ערבות בנקאית ורישום משכנתא על זכות המגורים. 

עורך דין דיור מוגן

כדי לוודא שאתם מקבלים את הבטוחות המגיעות לכם, כדי לשמור על הזכויות שלכם ושל ההורים שלכם, אני מזמין אתכם לפנות לצחי קלמנוביץ' – משרד עורכי-דין, ולקבל ליווי וסיוע מעורך דין לגיל השלישי שמתמחה בבחינת חוזה דיור מוגן.


מילון מונחים לחוזה דיור מוגן

דיור מוגן הוא עולם שלם, שכולל המון מונחים ומושגים שלא כולם מכירים. כדי שיהיה לכם קל יותר להבין את הסעיפים שמופיעים בחוזה דיור מוגן, יצרתי עבורכם מילון מונחים.

גמלת סיעוד

החוק קובע כי אדם שהגיע לגיל פרישה יהיה זכאי לגמלת סיעוד במידה ונדרשת עבורו עזרה בביצוע פעולות שגרתיות יום יומיות. 

חשוב לדעת שעל מנת להיות זכאים לגמלת הסיעוד, יש לעמוד במספר תנאים ודרישות מקדימות שקבעה המדינה.

דיור מוגן

דיור מוגן הוא למעשה בית אבות משודרג, שבו קשישים יכולים ליהנות מצד אחד מפרטיות ומגורים לבדם, ומצד שני ליהנות מהמסגרת החברתית, הרפואית והסוציאלית שמעניק בית הדיור המוגן. 

חשוב לדעת שדיור מוגן אינו מתאים לקשישים סיעודיים שזקוקים לסיוע שוטף בביצוע פעולות בסיסיות במהלך היומיום.

דמי אחזקה

מדובר בתשלום חודשי עבור השירותים השונים שניתנים לדיירי הדיור המוגן. דמי האחזקה נועדו לכסות שירותים כגון ניקיון, שמירה, רפואה ועוד. 

דמי כניסה

ישנם כמה מסלולי תשלום לדיור מוגן. במסלול דמי הכניסה, הדיירים משלמים חלק גדול מהפיקדון. במסלול הזה, הדיירים מקבלים זכויות על הדירות בדיור המוגן עד לסוף חייהם. 

חוזה דיור מוגן

חוזה דיור מוגן הוא החוזה עליו חותמים הדיירים בטרם הכניסה למקום. החוזה מפרט את כל התנאים, השירותים, ההתחייבויות והנושאים הכספיים שרלוונטיים לדיור המוגן. 

חשוב לדעת שחוזה דיור מוגן יכול להיות מורכב ומבלבל עבור מי שלא מכיר את הנושא לעומקו. לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין דיור מוגן שמכיר היטב את התחום הזה. סיוע מקצועי יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

דיור מוגן בשכירות חודשית

שכירות חודשית היא מסלול נוסף לתשלום לדיור מוגן. בעוד שמסלול דמי כניסה דורש תשלום סכום גדול יחסית עם הכניסה לבית הדיור המוגן, הרי שמסלול שכירות חודשית נועד עבור מי שאינו מעוניין לשלם סכום כזה במכה אחת.

במקום דמי כניסה, הדיירים יכולים לשלם דמי שכירות חודשית לדיור המוגן, תמורת הזכות לגור במקום ולקבל את מגוון השירותים השונים שבית הדיור המוגן מעניק. 

תקופת ניסיון

לא רבים יודעים זאת, אבל החוק בישראל מאפשר ליהנות מתקופת ניסיון בבית הדיור המוגן, על מנת לבחון את ההתאמה של הדייר למקום, ואת ההתאמה של המקום לדייר. 

בסופו של דבר, דיור מוגן זו הוצאה לא קטנה, ולכן חשוב לנצל את תקופת הניסיון על מנת לוודא שיש התאמה.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

תפריט נגישות

×