הפקדת צוואה על ידי עורך דין: כל מה שצריך לדעת

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

הפקדת צוואה על ידי עורך דין

תוכן עניינים

אחד השלבים החשובים בתהליך של כתיבת ועריכת צוואה הוא הפקדת צוואה. רק על ידי הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה ניתן להבטיח כי הצוואה תישמר אצל הגורמים המוסמכים לכך, על מנת שניתן יהיה לממש אותה בקלות יחסית לאחר מותו. 

בשל החשש מבירוקרטיה מורכבת ומסובכת, רבים מעוניינים לבצע הפקדת צוואה על ידי עורך דין. במידה והדבר כך גם במקרה שלך, חשוב לי להדגיש כבר עכשיו כי בשל החשיבות הגדולה של הפקדת הצוואה, עורך הדין אינו יכול לעשות זאת בעצמו.

החוק דורש מבעל הצוואה לעשות זאת בעצמו, ולא באמצעות מיופה כוח כזה או אחר. 

הפקדת צוואה על ידי עורך דין אינה אפשרית – אז מה לעשות?

החשש מבירוקרטיה או מביצוע טעויות כאלה ואחרות בשלב הפקדת הצוואה הוא חשש מובן מאוד. לכן, הלקוחות שלי מקבלים ממני הדרכה מפורטת וליווי מלא בכל שלבי התהליך. 

מניסיון שלי, ברגע שהם מקבלים את ההדרכה המתאימה, בגובה העיניים שלהם, אין להם שום בעיה לעשות זאת בכוחות עצמם בצורה מדויקת ונכונה – ללא טעויות וללא בעיות. 

אני מזמין אותך ליצור עמי קשר בכל שלב משלבי כתיבת, עריכת והפקדת הצוואה, על מנת לקבל ליווי וסיוע משפטי בתחום שאני עוסק בו שנים רבות. 

מה החשיבות של הפקדת צוואה?

צוואה היא הדרך שלנו לוודא שהרצונות שלנו ימומשו גם לאחר לכתנו לעולם שכולו טוב. צוואה שנעשתה בצורה יסודית, שנערכה בפירוט המתאים והתייחסה לכל הנקודות שעלולות לצוף ביום מן הימים, יכולה למנוע מאבקי ירושה כואבים ומיותרים שלצערנו עשויים לקרוע משפחות וליצור יחסים של איבה וחוסר אמון בין הילדים. 

לכן, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין לענייני צוואות וירושות בכל שלב משלבי עריכת הצוואה והפקדתה. עורך דין מנוסה יוכל לעזור לך לזהות את המוקשים העתידיים ואת מוקדי המריבה הצפויים, ולפתור אותם מראש בצורה נעימה. 

השלבים של הפקדת צוואה

כאמור, הפקדת צוואה על ידי עורך דין אינה מתאפשרת על פי החוק. על המצווה לעשות זאת בעצמו, והתהליך הזה נעשה בהפקדה ידנית או מרחוק:

בהפקדה ידנית, בשלב הראשון, יש לשלם אגרת הפקדת צוואה, שעומדת בעת כתיבת שורות אלה על סכום של 109 שקלים.

לאחר מכן, על מפקיד הצוואה לגשת ללשכת הרשם לענייני ירושה על פי מקום מגוריו (לרשימת לשכות הרשם לחצו כאן).

חשוב לזכור להגיע ללשכה עם תעודת זהות, עם אישור תשלום האגרה וכמובן שעם הצוואה שאותה הוא מעוניין להפקיד. 

לאחר ההפקדה, פקידות הלשכה ינפיקו אישור הפקדה שכולל בתוכו את מספר התיק. מומלץ לשמור את הניירת הזאת במקום מסודר, על מנת שיהיה קל למשוך את הצוואה לצורך שינוי שלה במקרה הצורך. 

במידה ומדובר על הפקדה של צוואה הדדית, על שני בני הזוג להופיע בלשכת הרשם ביחד.

גם בהפקדה מרחוק, בשלב הראשון, יש לשלם אגרת הפקדת צוואה, שעומדת בעת כתיבת שורות אלה על סכום של 109 שקלים. יש לסרוק עותק צבעוני של הצוואה ולשלוח אותה אל משרדי הרשם.

לאחר קבלת אישור עם מספר פעולה להפקדה, יש לשלוח לרשם הירושות מכתב מקדים בו יצוינו פרטינו האישיים ומספר הפעולה, ולשלוח בדואר רשום תוך 45 ימים את הצוואה ולחלופין להפקיד אותה ידנית בתיבת ההפקדות אצל רשם הירושה.

מה יקרה אם לא אפקיד צוואה?

ללא הפקדה – ייתכן והיורשים כלל לא ידעו שערכנו צוואה או שיורש שקופח בצוואה ינסה להסתיר אותה מיתר היורשים.

במקרים כאלה, עזבון המנוח יחולק לפי הוראות חוק הירושה ("ירושה על-פי דין") שנועד לחלק את הירושה שנותרה לאחר מותו של אדם בצורה מסודרת בין היורשים השונים, על פי התנאים השונים שמוגדרים בחוק. 

יחד עם זאת, חשוב לזכור שחוק הירושה הוא חוק כללי יחסית, ואינו יודע לתת מענה מדויק למקרים פרטניים. לכן, הסתמכות על חוק הירושה בלבד עלולה לגרום למשברים קשים בין היורשים ולמאבקי ירושה שנמשכים שנים רבות ויוצרים סכסוך מר בין האחים, ואף בין בן-זוג נותר לבין הילדים.

עריכת צוואה על ידי עורך דין שמתמחה בדיני ירושות וצוואות תוכל להבטיח את חלוקת הירושה על פי רצונו של המוריש, ולצמצם את החשש מפני מאבקי ירושה מרים ומיותרים. 

למידע נוסף על צוואות וירושות, לסיוע ולליווי בכל שלבי כתיבת, עריכת והפקדת צוואה על ידי עורך דין שמתמחה בדיני ירושות וצוואות, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר על ידי השארת פרטים כאן באתר, או חיוג לטלפון 077-337-0378.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×