צוואה לא שוויונית וצוואה שוויונית: כך תמנעו סכסוכים מיותרים בין הילדים

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

צוואה לא שוויונית

תוכן עניינים

צוואה לא שוויונית היא צוואה שבה ההורים מחליטים לחלק את הירושה באופן שאינו שווה בין הילדים. לעומת זאת, צוואה שוויונית היא צוואה שבה ההורים בוחרים לחלק את הירושה באופן שווה בין כל הילדים.

הרבה מאיתנו כבר שמעו סיפורים על סכסוכי יורשים, ועל אחים שהפכו לאויבים מרים בעקבות ריב משפחתי על הירושה ועל גודל הנתח שכל אחד מהאחים קיבל.

הסכסוכים המשפחתיים המרים האלה עשויים לפרוץ גם כאשר ההורים בוחרים בהליך של צוואה לא שוויונית, וגם אם הם בחרו להותיר צוואה שוויונית.

הסיבה לכך ברורה. פעמים רבות במהלך החיים יש אח שמקבל יותר ויש אח אחר שמקבל פחות. יש אח שמטפל יותר בהורים, ואחר מטפל פחות. 

כאשר ההורים הותירו צוואה שוויונית, ייתכן כי יפרוץ סכסוך בין האחים בגלל שאחד מהם מרגיש שמגיע לו לקבל יותר. אבל גם ירושות לא שוויוניות מהוות פתח לסכסוך בין אחים.

גם במקרה הזה כל אחד מהם יכול לטעון כי הוא זכאי לנתח גדול יותר מהירושה, על חשבון האחים האחרים. 

הסכסוכים האלה בין האחים עלולים להסלים לעימותים מכוערים ומרים, שבו צפות ועולות טענות כי אחד האחים, או חלקם, השפיעו על ההורים בצורה שאינה הוגנת, במטרה לקבל נתח גדול יותר מהירושה. 

במידה ואתם מתכננים לכתוב צוואה, ולא משנה אם מדובר בצוואה לא שוויונית או בצוואה שוויונית, ואתם מעוניינים למנוע את סכסוכים האלה בין הילדים, ולשמור על שלום בית לאחר לכתכם, חשוב מאוד שתסבירו בצוואה עצמה מדוע בחרתם לחלק את הירושה בין הילדים בצורה שבה בחרתם. 

לא משנה אם מדובר בצוואה שוויונית או לא, נימוק מפורט יסייע לילדים להבין את ההיגיון שעומד מאחורי הצוואה שלכם.

במקביל, הסבר ברור ומפורט יסייע גם לבית המשפט להכריע במידה ויתגלע סכסוך בין האחים שיגיע עד לכותלי בית המשפט. 

כדי לנמק את ההחלטה שלכם בנוגע לחלוקת הירושה שלכם, לא צריך להיות משפטן גדול ולהשתמש בשפה משפטית גבוהה. נמקו את ההחלטה שלכם בשפה שלכם, בגובה העיניים, כדי שתהיה ברורה לכל מי שקורא אותה. 

על ידי נימוק ברור בצוואה עצמה, תוכלו לצמצם ואף למנוע ריבים מיותרים בין אחים. לצערנו, פעמים רבות סכסוכי הירושה מצליחים לפרק משפחות, ועלינו לעשות ככל שביכולתנו כדי למנוע את עוגמת הנפש הזאת. 

במידה ואתם מעוניינים בפרטים נוספים על כתיבת צוואה בצורה נכונה, שתוכל למנוע ריבים מיותרים במשפחה – מוזמנים לפנות לעו"ד צחי קלמנוביץ' שמתמחה בדיני הגיל השלישי, צוואות וירושות. 

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×