מה זה אפוטרופוס: כל מה שצריך לדעת על המינוי עם האחריות הכבדה

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

מה זה אפוטרופוס

תוכן עניינים

אם שאלת את עצמך מה זה אפוטרופוס, אני מניח שהגעת לשלב בחיים שלך שהתחלת לדאוג להורים המזדקנים שלך או אפילו לעתיד שלך בעצמך.

לפני שאכנס לעניינים המשפטיים סביב עניין האפוטרופוס, כדאי לענות על פירוש המילה, או להסביר בפשטות מה זה אפוטרופוס.

מה זה אפוטרופוס – פירוש מילולי

המונח אפוטרופוס הגיע אלינו מהשפה היוונית, ושם פירושו הוא "ממונה", בהמשך המאמר תבינו בדיוק על מה הוא ממונה. אגב, הביטוי המשפטי הנפוץ בארצות הברית למונח הזה הוא "Legal guardian". אם אנגלית אינה שפה שזרה לך, כנראה שהמשמעות כבר די ברורה.

המשמעות המעשית היא דאגה לצרכיו ולאדם שאינו מסוגל לעשות זאת עבור עצמו. למעשה, אדם שמונה לתפקיד אפוטרופוס, אחראי לדאוג לאדם עליו הוא אחראי ולקבל עבורו החלטות חשובות

בדרך כלל, המצב הנפוץ ביותר הוא מינוי אפוטרופוס לקשיש שמאבד את הצלילות שלו ואת היכולת שלו להבין את המציאות כמו שהיא ולקבל החלטות חשובות עבור עצמו. 

מי שקיבל את התפקיד הזה אחראי הלכה למעשה לנהל את העניינים הכספיים, הרכוש וגם את העניינים הרפואיים של אותו אדם שאינו כשיר לעשות את כל אלה בעצמו. 

אני מניח שכבר הבנת, שמדובר במינוי בעל אחריות כבדה מאוד. למעשה, ברגע שיש לאדם מסויים אפוטרופוס, הרי שהוא עצמו מאבד את העצמאות על חייו ואת ההרשאה המשפטית לקבל החלטות שונות שנוגעות לנושאים עיקריים בחייו. 

כיצד ממנים אפוטרופוס?

כובד המשקל של תפקיד האפוטרופוס הוא הגורם לכך שהליך מינוי אפוטרופוס נבחן בבית משפט. במהלך הדיון, בית המשפט ידרוש אישורים רפואיים על מצבו של האדם עבורו מבקשים את מינוי האפוטרופוס. 

בנוסף, בית המשפט עשוי לדרוש תסקיר של עובד סוציאלי, בנוסף לאישורים הרפואיים.

בדיון בבקשה למינוי אפוטרופוס משתתפים בני משפחתו הגרעינית של אותו אדם שמאבד את כשירותו וצלילותו. הכוונה היא לבן או בת זוגו ולילדיו. 

במקרים שבהם אין הסכמה על זהות האפוטרופוס, ייקבע דיון בבית המשפט בו ישתתפו המבקשים להתמנות, נציגים מטעם האפוטרופוס הכללי ומשרד הרווחה, וכן האדם עצמו, ככל שהוא יכול להגיע ולהביע את דעתו.

אני מקווה ומאמין שהצלחתי לענות על השאלה שלך מה זה אפוטרופוס. מכיוון שכפי שציינתי לא פעם במאמר הזה מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה מאוד, אני ממליץ לך להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום האפוטרופסות. 

אני מזמין אותך ליצור קשר עם משרדי, במספר הטלפון או בטופס יצירת הקשר כאן באתר, כדי לקבל ליווי משפטי מתאים שיסייע לך בכל הצעדים ובכל ההליכים החשובים האלה. 

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×