בשביל מה צריך ייפוי כוח מתמשך? היתרונות של ייפוי כוח מתמשך

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי חדש יחסית בנוף המשפטי, ויש לו יתרונות רבים. עם זאת, לפני הדיון ביתרונות ובשאלה מדוע עדיף לכל אחד מאיתנו להוציא ייפוי כוח מתמשך, כדאי להסביר מה זה בכלל.

הכלי החדש הזה מאפשר לכל אחד מאיתנו להבטיח את הזכויות שלו, את ההגנה על הכספים ועל הנכסים גם במקרה שלא יוכל לעשות זאת בעצמו.

אף אחד לא יודע מה צופה לו העתיד, ולכן אסור לנו להתעלם מתחזיות קודרות כגון מצבים רפואיים ונפשיים שלא יאפשרו לנו לדאוג לזכויות שלנו בעתיד, כגון אלצהיימר, דמנציה ועוד מצבים שיוצרים חוסר מסוגלות.

ייפוי כוח מתמשך פרץ לעולמנו בשנת 2017. עד אותה שנה, מינוי אפוטרופוס היה הליך מסובך, מורכב ומלא בירוקרטיה שהפכה מאז למיותרת.

כדי למנות אפוטרופוס עד שנת 2017, היה צורך בהכנה ובהגשה של דוחות ומסמכים מסובכים, דיווחים מרובים לאפוטרופוס הכללי, הגשת בקשות לבית המשפט ועוד המון עניינים בירוקרטיים שיכולים להתיש כל אחד ואחת.

יותר מזה, על משפחתו של האדם שנזקק לאפוטרופוס בגלל איבוד הצלילות שלו היה להכין דוחות בכל שנה, לרשום בטאבו הערת אזהרה על הנכסים שלו ואפילו להפריד את חשבונות הבנק, גם במקרה שבו הם היו בעלים משותפים או מיופי כוח בחשבון.

במידה והם רצו לעשות פעולות נוספות באותו הקשר, הם היו מחויבים לפנות לבית המשפט ולקבל את אישורו לביצוע הפעולות השונות.

לקרוא כאן על כל הבירוקרטיה המסובכת הזאת זה משהו אחד. דמיינו את כל הטרחה המיותרת הזאת, בזמן שאותם בני משפחה גם צריכים להתמודד עם מצב חדש שבו אותו בן משפחה זקוק לעזרה. זו התמודדות מורכבת מאוד שגרמה לקושי רב בקרב משפחות רבות בישראל.

עו"ד צחי קלמנוביץ, שמתמחה בדיני הגיל השלישי, מדגיש כי מאז שהמדינה אפשרה הוצאת ייפוי כוח מתמשך, כל אחד מאיתנו יכול לדאוג לעתיד שלו גם בלי טרחה ובירוקרטיה מיותרות ומתישות.

האפשרות החיונית הזאת חוסכת לנו פניות מרובות לבית המשפט על כל פעולה שהיא בכספו של האיש. יחד עם זאת, נותרו מספר פעולות ספציפיות שמחייבות פנייה לבית המשפט.

בזכות ייפוי כוח מתמשך, ישראלים רבים נהנים משקט נפשי, צמצום בבירוקרטיה ויכולת גבוהה יותר להתמודד עם המצב החדש, בלי העומס של התמודדות עם המון בירוקרטיה מיותרת במקביל.

בנוסף, בזכות ייפוי כוח מתמשך, בתי המשפט נהנים מהפחתה בעומס וצמצום התורים הארוכים במערכת הצדק.

האם כל עו"ד רשאי להכין ייפוי כוח מתמשך?

כדאי לדעת שלא כל עורך דין רשאי לערוך זאת. כדי שעורך דין יוכל לעסוק בתחום ייפוי כוח מתמשך, הוא חייב לעבור הסמכה של משרד הפנים והאפוטרופוס הכללי.

לכן, לפני שאתם פונים לעורך דין כדי לבצע את הפעולה החשובה הזאת, ודאו שהוא רשאי לעסוק בזה, וכי הוא קיבל את ההסמכה המתאימה מהרשויות המתאימות.

זקוקים לעורך דין שמתמחה בהכנת ייפוי כוח מתמשך? פנו לעורך דין צחי קלמנוביץ' לפרטים נוספים.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

תפריט נגישות

×