חושבים לעבור לדיור מוגן?

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

תוכן עניינים

כך תשמרו על הזכויות ועל הכסף שלכם:

א', בת 70, מצאה עצמה לבד בבית – הילדים כבר מזמן עזבו את הקן, ובשנה האחרונה היא התאלמנה מבעלה האוהב. לכן היא חיפשה, ומצאה, את בית הדיור המוגן המתאים לה. היא הציעה את דירת המגורים שלה למכירה, כדי לכסות את ההוצאות. 

פתאום א' מצאה עצמה בין הפטיש לסדן: מחד, הרוכשים הפוטנציאליים של הדירה כבר לוחצים עליה שתמכור. מנגד, בדיור המוגן דורשים ממנה לחתום במהירות על החוזה הסופי – בלי משא ומתן על המחיר והתנאים. 

זה לא מצב נעים להיות בו. הלחצים שהופעלו על א', ועלולים להיות מופעלים על כל אחד שנמצא במצב דומה, כמעט וגרמו לה להפסדים עצומים. עוד רגע והיא הייתה מסכימה לתנאים של רוכשי הדירה ושל הדיור המוגן – ומפסידה מאות אלפי שקלים. 

אם אתם גם חושבים לעבור לדיור מוגן, כדאי שתכירו שלוש נקודות חשובות שיאפשרו לכם לשמור על השקט הנפשי ועל ההון שצברתם במהלך חייכם. הרי צריך לחשוב גם על הילדים, לא?

נקודה הראשונה – דעו כמה כסף יישאר לכם ביד ממכירת הדירה. בדקו אילו הוצאות יהיו לכם במהלך המכירה, וכמה מיסים תאלצו לשלם. חשוב לזכור שיש עוד מיסים פרט למס השבח המפורסם, וייתכן שתחויבו במס גם אם מדובר בנכס היחיד שלכם. 

נקודה שנייה – תקופת ניסיון: על פי החוק, בתי הדיור המוגן חייבים לאפשר לכם להיכנס לתקופת ניסיון של שלושה חודשים לפחות. כך תדעו אם אתם באמת אוהבים את המקום, או שכדאי לכם להמשיך לחפש מקום אחר. 

נקודה שלישית – הפיקדון: ההוצאה הגדולה בכניסה לדיור המוגן היא הפיקדון הכספי, לרוב מדובר בסכום של מיליון עד שני מיליון שקלים. בדקו אלו בטוחות והגנות מציע לכם הדיור המוגן בזמן שהוא מחזיק בפיקדון שלכם –  ערבות בנקאית, משכנתא או משכון.

אל תשכחו שבכל שנה מקבל הדיור המוגן אחוזים מהפיקדון שלכם. בדקו את האותיות הקטנות בחוזה כדי שתדעו כמה כסף יישאר לכם במידה ותבחרו לעזוב את המקום, או כמה יישאר ממנו ליורשים שלכם.

חוזה הדיור המוגן הוא ארוך ומורכב, ועלול לבלבל. לפני שאתם חותמים על חוזה חשוב כזה, ודאו שאתם יודעים בדיוק מה הוא מעניק לכם ומה האותיות הקטנות שלו. אל תשכחו שמותר (ואפילו כדאי) לנהל משא ומתן על התנאים שתקבלו בבית החדש שלכם. 

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

ניצול קשישים

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה גאה (בצדק!), והאזרחים הוותיקים מגלים שהם כבר אינם אותן דמויות חזקות שהחזיקו משפחות או עסקים, והם זקוקים לעזרת המשפחה. מסיבה

קרא עוד»

תפריט נגישות

×