ביטול עסקה אזרח ותיק: כך החוק מגן מפני עוקץ קשישים

משרדנו מתמחה במגוון תחומים ומעניק ללקוחותינו ליווי מלא כדי להגן על הזכויות, על הנכסים ועל הכסף שלהם

ביטול עסקה אזרח ותיק

תוכן עניינים

ביטול עסקה אזרח ותיק הוא הליך שהחוק מאפשר על מנת להגן על בני הגיל השלישי מפני עוקץ קשישים, מפני נוכלים וכן – גם מפני אנשי מכירות חריפים שלא בוחלים בשום אמצעי בדרך להשלים עוד מכירה.

המחוקק יודע שאוכלוסיית הקשישים, ממש כמו אוכלוסיית הקטינים, זקוקה להגנה מקיפה ורחבה יותר. זאת, כדי למנוע מצבים שבהם הם נופלים קורבן בידיהם של אלה שיודעים לנצל את החולשות השונות בדרך להוציא מהם כספים.

במקרים רבים, בני הדור השלישי – ההורים שלנו והסבים והסבתות שלנו – מלאים בתחושת גאווה על החיים המלאים שהם עברו, על המשפחות שהם גידלו ועל הקריירות שהם פיתחו.

לכן, אחרי כל הזמן הזה שהם היו שם בשבילנו, קשה להם לקבל את העובדה שהם כעת פגיעים יותר, וזקוקים להגנה שלנו.

בשל כך, במקרים רבים הם כלל לא מספרים לסביבה שלהם שהם נפלו קורבן לתרמית או לעוקץ. פעמים רבות הם מרגישים שזה נעשה באשמתם – למרות שהם הקורבן במקרים האלה.

החוק מכיר בביטול עסקה אזרח ותיק

המחוקק בירושלים לא התעלם מריבוי המקרים שהם קשישים נופלים קורבן לעוקץ, לתרמית או לניצול החולשה שלהם. לכן, בחוק הגנת הצרכן ישנם סעיפים מיוחדים לקשישים, שמעניקים להם הגנות שונות על הכסף שלהם.

למעשה, החוק מכיר במספר מקרים שבהם ניתן לבטל עסקאות שנעשו, ולקבל חזרה את הכספים ששולמו. זאת, תחת תנאים מסויימים ובמטרה להגן על מי שזקוק להגנה.

ביטול עסקה אזרח ותיק הוא חלק מחוק הגנת הצרכן, והוא כולל מספר הגבלות שונות ואיסורים שנועדו להגן על אוכלוסיית הקשישים.

בין השאר, החוק אוסר בפירוש להטעות צרכנים. כדי למנוע הטעייה, החוק מחייב את המוכר להעביר את כל המידע המלא והמפורט על העסקאות ללקוח.

לצורך העניין, החוק מחייב את המוכר להעביר לידי הקונה הסבר מפורט של היתרונות השונים ושל החסרונות של העסקה. בנוסף, הוא מחויב לציין את הדרכים השונות לביטול העסקה בעתיד.

בנוסף, החוק מדגיש בפירוש כי אין לנצל את החולשות של בני הגיל השלישי. החוק מציין איסור לניצול חולשה פיזית, מנטלית, קשיים בהבנת השפה ועוד.

החוק מדגיש עוד כי אסור להפעיל לחץ מאיים על הלקוח במטרה שיבצע רכישה. זאת, על מנת למנוע טקטיקות מכירה אגרסיביות.

בית המשפט צפוי למצוא פיתרון לעסקאות שנעשו תוך ניצול חולשותיו של הקונה, בניגוד לחוק והתקנות השונות.

בין השאר, החוק מתייחס גם למקומות השונים שבהם מבוצעות עסקאות שונות, ומעניק התייחסות שונה לכל מקום במקרה של ביטול עסקה אזרח ותיק.

כך לדוגמא, עסקאות שבהן איש המכירות הגיע לביתו של הרוכש ניתן לבטל בתוך 14 יום מרגע העסקה. בנוסף, ניתן לבטל בתוך מספר ימים זהה גם עסקאות שבוצעו ברשת האינטרנט.

החוק מתייחס גם בפירוש לעסקאות שנעשו בטלפון, ונחשבות עסקאות מכר מרחוק. במקרים האלה, מגדיל החוק לעשות ומאפשר לבטל אותן אפילו עד ארבעה חודשים מרגע שבוצעה העסקה.

חשוב לדעת כי כל ההגנות האלה אינן קיימות בכל המוצרים. למעשה, האפשרות לביטול עסקה אזרח ותיק אינה חלה על עסקאות של מוצרים מתכלים או מוצרים אחרים שלא ניתן לבטל ולהחזיר.

צרו קשר לסיוע משפטי

לעתים רבות, ההורים שלנו והסבים והסבתות שלנו זקוקים לעזרתנו ולהגנה שלנו. אחרת, הם עלולים ליפול קורבן לכל מיני מוכרים אגרסיביים במקרה הטוב, או לנוכלים במקרה הרע.

אנחנו כבר יודעים שלא כולם מעוניינים בטובתם של בני הדור השלישי, ויש כאלה שרק מחכים להם מעבר לפינה כדי לנצל את החולשות השונות ולשים ידם על הכסף שלהם.

במידה ואתם, ההורים שלכם או הסבים והסבתות שלכם ביצעו רכישה בעסקה שנעשתה תוך ניצול החולשות השונות שלהם או בצורת מכירה אגרסיבית – אל תשכחו שהחוק מתייחס בפירוש לעסקאות מעין אלה, וייתכן כי תוכלו לבטל אותן לקבל חזרה את הכספים ששילמתם.

במקרה כזה, אני מזמין אותך לפנות אלי כדי לקבל ייעוץ, ליווי וסיוע משפטי על מנת לשמור על הזכויות ועל הכספים שלכם, ושל הקרובים אליכם.

במקרים רבים ניתן להפעיל הליך של ביטול עסקה אזרח ותיק כדי למנוע את מעשי הניצול האלה ולהשיב את הכספים.

צחי קלמנוביץ' – משרד עורכי דין פועל רבות למען זכויותיהם של בני הגיל השלישי. נשמח לסייע בכל מקרה כזה שבו נעשה עוול לאדם כזה או אחר.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור קשר

אולי יעניין אתכם

תפריט נגישות

×